Щом толкова държиш , ще ти кажа . Каквото и да направиш , без правилната акустична лаборатория , ще постигнеш само и единствено да ти харесва как се чува . Това не прави самоделките по-лоши или по-добри . Както ти ми каза , че музиканта нямал как да оцени едни колони , така и аз ще ти кажа , че всяка фирма която произвежда истински колони прави точно две неща - да си тества в лаборатория изделието и след това да бъде оценено от музиканти които основно се занимават с настройка и калибриране на акустична апаратура . Аз се пробвах няколко пъти да ползвам кутии от супер марки с разни прехвалени говорители , после виждайки много наистина качествени решения се забавлявах как ще ги усъвършенствам . И стигнах до потвърждението по трудния начин на извода - домашно правено е супер , стига да е пелин , пъстърма или ракия . В далечното минало си купих 2 комплекта ботевградски говорители за мраморните колони на шведите . Единия комплект си замина в глупави проби и безумни изобретения . Не , че нямаше някакъв успех , но накрая като си взех мраморните тела , промених филтрите и всичко си пасна . И си ги тествах в истинска лаборатория , леки корекции във филтрите , докато се изчисти лентата и така си начесах крастата .
Относно твоите снимки - това което искаш да постигнеш с някакви говорители и разните му там "седалки за тоалетна чиния" (извини ме за израза) отдавна е постигнато от самите съвременни говорители . Оня процеп отдолу , предполагам ти е някакъв бас рефлекс . Такъв тип 90-100 градусов излъчвател вече не се ползва . Идеята е нито да се подчертае , нито да се загуби , просто трябва да се разлива на 360 градуса , за да се чува еднакво където и да разположиш колоната .
Разгледай малко
https://www.wharfedale.co.uk/evo4-4/ . Има и видеа . Не са върха , но са поносими в сравнение с Cerwin Vega .
Не се заяждам , но няма да откриеш топлата вода , повярвай ми